Nemzetközi programok
A Nemzetközi Igazgatóság, illetve a Társaság keretében működő Közös (Technikai) Titkárságok a Széchenyi Programiroda nemzetközi programokkal kapcsolatos feladatainak ellátását biztosítják. Tevékenységük döntő részét az ún. INTERREG programok, azaz az Európai Területi Együttműködési programok, valamint az Előcsatlakozási Támogatási Eszköz és az Európai Szomszédsági Támogatási Eszköz által társfinanszírozott együttműködési programok tervezésével, koordinációjával, végrehajtásával, menedzsmentjével és hitelesítésével kapcsolatban a Társaság hatáskörébe tartozó feladatok ellátása jelenti.
Az SZPI által kezelt programok részleteiről az alábbi linkeken tájékozódhat:
HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAMOK (CBC) >
TRANSZNACIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAMOK >
Közös Titkárságok:
Jelenleg összesen öt INTERREG CBC program – külföldi munkatársakat is foglalkoztató – Közös Titkársága működik a Társaság keretében. A Közös Titkárságok biztosítják a programok folyamatos működését a tervezési fázistól a pályáztatáson és végrehajtáson át egészen a programzárásig. Előkészítik és koordinálják a pályázati kiírásokat, a végrehajtási fázisban pedig működtetik a támogatásban részesülő projektek jelentéstételi rendszerét. A pályázók és a kedvezményezettek minél szélesebb körű és hatékony tájékoztatása érdekében a Közös Titkárságok gondoskodnak a programszintű honlapok naprakész működtetéséről, hírleveleket, kiadványokat készítenek, továbbá partnerkereső fórumokat, szakmai konferenciákat, információs napokat, vezető kedvezményezett és egyéb szemináriumokat szerveznek.
Kapcsolódó nemzeti feladatok ellátása:
A 2021-2027-es programozási időszakban a Nemzetközi Igazgatóság 11 együttműködési programban (határon átnyúló együttműködési, transznacionális és interregionális programok) látja el a hitelesítési és a kapcsolódó egyéb nemzeti szintű feladatokat a vonatkozó jogszabályokkal összhangban. A hitelesítési tevékenység magában foglalja a területi együttműködési programokban résztvevő hazai partnerek jelentéseinek kockázatelemzésen alapuló mintavételes ellenőrzését, a nemzeti szabályok szerinti helyszíni ellenőrzéseket, valamint a hitelesítési nyilatkozatok elkészítését. A hitelesítési feladatok mellett ide tartozik a hazai társfinanszírozási és az uniós források megelőlegezésére vonatkozó támogatói okiratok előkészítése és kiállítása a magyar kedvezményezettek vonatkozásában.
Horizontális menedzsment feladatok:
A Nemzetközi Igazgatóság keretein belül ún. horizontális menedzsment egységek biztosítják – többek közt - az egyes programok IT rendszereinek (INTERREG+, illetve NAHU rendszerek) zavartalan működtetését, illetve a programok végrehajtását támogató szabályozási és kifizetési feladatok ellátását. Ezen rendszerek keretében zajlik a programokhoz kötődő egyes végrehajtási, monitoring és pénzügyi folyamatok lebonyolítása. Az INTERREG+ rendszer elektronikus online felületein keresztül nyújtják be nemzetközi szinten a pályázók pályázataikat, a vezető kedvezményezettek a projektszintű jelentéseiket, illetve nemzeti szinten a partnerek a projektpartneri elszámolásokat. A NAHU rendszer pedig a nemzeti szintű pénzügyi, lebonyolítási folyamatokat támogatja.
A Nemzetközi Igazgatóság ellátja továbbá az Interreg VI-A Ausztria-Magyarország Együttműködési Programban a Regionális Koordinátori feladatokat, az Interreg VI-A Szlovénia-Magyarország Együttműködési Programban az Információs Pont feladatokat, továbbá az Interreg VI-A Románia-Magyarország Együttműködési Program négy Információs Pontjának működtetését.
Egyéb nemzetközi feladatok:
A fentieken túl a Nemzetközi Igazgatóság ellátja a Svájci-Magyar Együttműködési Program (második szakasz) közreműködő szervezeti feladatait.