Széchenyi

Népegészségügyi ellenőri diplomával a zsebében virágoztatta fel internetes üzletét Fekete Orsolya.

Népegészségügyi ellenőri diplomával a zsebében virágoztatta fel Magyarországon egyedülálló akrildobozos örökrózsákat áruló internetes üzletét Fekete Orsolya. A fiatal vállalkozó jelentkezett a „Vállalkozz Magyarország! Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása” programra, így hárommillió forintos, vissza nem térítendő forrásra pályázhatott. Miután pedig elnyerte a támogatást, bővült kerettel indíthatta vállalkozását. Álmai valóra váltásában a Széchenyi Programiroda segítette a semmiből vállalkozást építő fiatalt, ráadásul térítésmentesen.

„Nem szerettem volna reggel nyolctól délután négyig az ÁNTSZ irodájában ülni” – kis kuncogás kíséretében így indokolta Fekete Orsolya, hogy ahelyett, hogy friss diplomával a zsebében kipróbálta volna a szociális munkások és népegészségügyi ellenőrök életét, belecsapott a virágbizniszbe.

Orsi már gyerekkorában is virágkötő szeretett volna lenni, folyton rajzolt, ragasztott, díszített – ahogy ő mondja: „kreatívkodott”. Érettségi után szociális munkásnak tanult, felsőfokú végzettséget szerzett, népegészségügyi ellenőrként helyezkedhetett volna el. Főhősünket azonban hidegen hagyta az irodai munka, diploma után párjával Németországba költözött. Kezdett benne egyre jobban feléledni a virágkötő, virágboltról álmodott, különleges ötleteket dédelgetett.

Nem sokat teketóriázott hát, hazajöttek Magyarországra, majd elhatározta, virágboltot nyit. Ehhez azonban segítségre volt szüksége. Amikor pályázatok után nézett, talált rá a 18-30 év közötti fiataloknak szóló „Vállalkozz Magyarország! Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása” elnevezésű, EU-s forrású programra. Mivel egy pályázat összeállítása rengeteg idővel, ügyintézéssel jár, és még sohasem adta a fejét hasonlóra, így felkereste a Széchenyi Programirodát, ahol térítésmentesen segítették. „Nagyon kedves volt a Programiroda munkatársa, bármikor is hívtam, készségesen segített”. A vissza nem térítendő, hárommillió forintos támogatás a fiatal cégalapító szerint óriási segítség volt, gyakorlatilag az induló tőke felét ebből sikerült állnia. „E nélkül az összeg nélkül jóval nehezebb dolgom lett volna. A támogatásból tudok marketingre, tanácsadásra, laptopra, nyomtatóra, sőt még bútorra is költeni” – mondta.

Így Széchenyi Programiroda közreműködésével nőtt, majd virágzott ki a semmiből a nyíregyházi The flower factory, az örökrózsát akrildobozban értékesítő cég. Az embereknek az örökrózsa és az akrildoboz szavak, pláne így együtt, általában nem mondanak sokat, új keletű dologról lévén szó. Az örökrózsa valaha élt, majd különleges eljárással tartósított rózsa, amit ha tűző napfénytől és portól óvnak, akár öt évig is szép marad. Az örökvirág ötéves, majdnem öröklétét hivatott szolgálni az átlátszó, nagyon jó minőségű műanyagból készített akrildoboz, aminek köszönhetően minden irányból látható a mindenféle színben kapható virág.

Nagykereskedésekben eddig is lehetett kapni örökrózsát, ám csak papírdobozban forgalmazták. Fekete Orsolya külföldről beszerzett örökrózsáinak azonban a különleges akrildoboz miatt nincs versenytársuk. Ez a jelenleg egyszemélyes cég bevételén is látszik, egyre nagyobb ugyanis a kereslet, Valentin-napon például negyven rózsabox talált szépet szerető gazdára. Ahogy Orsi kendőzetlenül fogalmazott, nem nehéz bevételre szert tenni, lévén, hogy a legkisebb doboz rózsa is tízezer forintba kerül, jönnek a számok, ha van eladás. Jelenleg többnyire visszatérő, főleg – a távolság ellenére –budapesti és dunántúli vásárlók személyesen keresik fel nyíregyházi üzletében Orsit, a cégalapító ennek ellenére a webes rendelésben látja a fantáziát.

Hogy mi lesz a vállalkozással öt év múlva? Ha a vásárlók szagot fognak, és belendül az üzlet, mindenképpen szeretne munkaerőt is alkalmazni. Nagyon reméli, hogy addigra kinövi magát a vállalkozás, és országszerte kaphatók lesznek a termékei. Szeretne továbbá Budapesten üzletet nyitni, a webshop-os rendeléssel pedig külföldi terjeszkedést is tervez. Amikor arról kérdeztem, van-e a boxokon kívül újdonság a fejében, azt mondta, szeretne élővirágot is egynapos előrendeléssel eladni, de sajnos a szálas növények szállítása egyelőre lehetetlen. Jelenleg azon dolgozik, hogy a kényes virágok szállítására megoldást találjon.

És hogy mi a jó vállalkozás titka? Az egyediség és az újdonság Orsolya szerint, mint mondta, nem elég a jó ötlet, elengedhetetlen a kitartás is. „Ha vannak is nehezebb napok, nem lehet feladni, nyomni kell, és akkor nem lesz gond”.